Kulttuurimatkailutuotteille sopivien valtakunnallisten ja kansainvälisten myynti- ja jakelukanavien löytäminen on haaste Suomessa. Culture Tampere Region – Pirkanmaan kulttuurimatkailun kehittäminen -hankkeessa toteutettiin syksyllä 2014 myyntikanavaselvitys, jossa kartoitettiin olemassa olevat ja potentiaaliset kotimaiset ja kansainväliset Suomessa toimivat kanavat kulttuurisisältöisten tuotteiden myyntiin ja jakeluun. Myynti- ja jakelukanavalla tarkoitetaan tässä yhteydessä sellaista fyysistä tai verkkopohjaista kauppapaikkaa, johon yritys voi sijaintipaikkakunnastaan riippumatta laittaa tuotteensa tai tuotepakettinsa asiakkaiden ostettavaksi. Selvityksen teki Tampereen yliopiston johtamiskorkeakoulu Synergos.
Lataa selvitys täältä (pdf)
Kuva: Laura Vanzo, Visit Tampere